Avfall Sveriges årsmöte 28-29 maj i Malmö

SAVE-THE-DATE - Avfall Sveriges årsmöte!

Välkomna till årets viktigaste evenemang inom avfallshantering - Avfall Sveriges årsmöte den 28-29 maj i vackra Malmö.

Vi kan lova en kunskapsspäckad konferens med inspirerande talare från branschen, forskningen och politiken. De ger en fördjupad förståelse för dagens situation, men blickar också framåt. Särskilt fokus riktas mot textil, förpackningar och klimat. Här laddar vi för att kunna leverera en verkligt hållbar avfallshantering.

Parallellt pågår Sveriges största avfallsutställning. Malmömässans lokaler borgar för bästa möjliga förutsättningar för tillverkare och konsulter att presentera sina lösningar.

Ta också chansen att påverka Avfall Sveriges framtid vid årsstämman.

Redan den 27 maj får deltagarna möjlighet att delta i intressanta studiebesök och mingla med kollegor under kvällens för-träff. Då bjuds också in till den sedvanliga träffen för förtroendevalda.

Programmet kommer att uppdateras löpande på hemsidan.

Vi ser fram emot att träffa er alla på årets konferens!

Logotyper

Program

Programmet kommer att uppdateras löpande på hemsidan. Nedan presenteras preliminära hålltider.

Måndag 27 maj

Em.

Studiebesök

Från kl. 13 bjuds det in till flera olika studiebesök; Siptex, världens första storskaliga automatiska anläggning för textilsortering, två olika pedagogiska verksamheter, Marint Kunskapscenter och Kretseum, liksom till Varvsstadens materialbank och VA SYDs turnerande avfallstjänst Pop-up Returen.

18.00-19.00

Träff för förtroendevalda bland Avfall Sveriges medlemmar

19.00-21.00

Dagen-före mingel

Tisdag 28 maj

Inomhusutställningen öppnar

Årsmötesförhandlingar

Välkomna till Malmö och Avfall Sveriges årsmöte

Programstart

Under programmets första dag blir det bland annat presentation av aktuella omvärldsfrågor, diskussion kring förändringarna kring insamling av förpackningar samt utdelning av Avfall Sveriges stipendium och vi utser Bästa avfallskommun.

Vi välkomnar också Niklas Hermansson, framtidsspanare och utsedd till Årets Talare.

Avslutning av konferensens första dag

VA-Syd och Sysav bjuder in till mingel och middag

Onsdag 29 maj

Programstart

Under andra dagen är visst fokus på textil, alltifrån insamlingsansvar till nya affärsmodeller. Några intressanta presentationer på temat miljö och klimat i avfallsbranschen kommer också att lyftas. Dagen avslutas med en inspirationsföreläsning.

Lunch och avslutning

Praktisk information

Utställare

Utställningen kommer att arrangeras inomhus i direkt anslutning till konferensen, som vanligen lockar 600 deltagare från hela landet. Utställningen är öppen under hela konferensen med fokus på pauser och lunch för utställningsbesök.

Utställningen hålls under båda konferensdagarna och kommer att vara öppen den 28 maj kl. 08.00-17.00 och den 29 maj kl. 08.00-13.00.

Som utställare kan man välja mellan en stor eller liten monter. Stor monter betyder 5x5m och liten monter 3x3m.

Det finns särskilt tid avsatt i programmet för besök på utställning under pauser och förlängd lunch. All fika kommer att serveras på utställningen.

Samtliga utställarrepresentanter kommer kunna ta del av föredragen på konferensen utan extra kostnad. Lunch och fika ingår likaså.

Sista anmälningsdag är den 12 april. (Anmälan efter 12 april är förenad med extra avgifter).

Anmälan som utställare

Grundavgift obligatorisk för alla: 10 500 kr
Stor monter (5x5m): 9 500 kr
Liten monter (3x3m): 7 000 kr

I montern ingår 3 väggar, matta, 1 ståbord, 2 barstolar, spot lights och el.

Det går att beställa extra mässutrusning via Mälmömässan, här.

Fordon: 5 000 kr per enhet
Utställningsplats invid fordon: 4 000 kr
Det ingår 1 ståbord, 2 barstolar och el.

Här anmäler du din organisation till utställningen

Anmälan som utställarrepresentant
(den/de person/er som är på plats den 27-29 maj)
Viktigt att vi får anmälan för samtliga utställarrepresentanter för att beräkna lunch, fika och konferensplatser.

Vill du boka boende, delta på dagen före-mingel och/eller middag ska du registrera dig som utställarrepresentant.

Mingel 400kr/person
Middag 600kr/person

Här anmäler du dig som utställarrepresentant

Samtliga priser exkl. moms.
Utställningen är alkoholfri.

Praktiska frågor