Som inspiration inför det fortsatta arbetet summerar vi vid denna digitala träff medlemmarnas erfarenheter kring kommunikation och kundservice i samband med att kommunerna vid årsskiftet tog över insamlingsansvaret för förpackningarna.
Vi kikar också på vad som komma skall inför textilinsamlingen.
Det blir mycket utrymme för diskussion och frågor.
• På gång inom insamling och kommunikation
• Dumpning på ÅVS – Avfall Sveriges sammanställning och goda råd
• Framgångsrik förpackningskommunikation – exempel från kommuner
• Workshop – kommunikation mot invånare, fastighetsägare och verksamheter
• Återvinningsbarometern – enkät till svenskarna om källsortering
• Sopor.nu och Hitta återvinning – så har det gått
• Framgångsrik kundservice – exempel från kommun
• Workshop – servicenivå och återkoppling, ärendehantering och tekniska lösningar, nedtappade föremål
Medlemsrådgivningen riktar sig till de som arbetar med kommunikation eller kundservice.
Magdalena Östlund, Stockholm Vatten och Avfall
Lotta Nydal Frånberg, Kretslopp Sydost
Maria Wåhlin, Nacka vatten och avfall
Anna-Carin Gripwall, Avfall Sverige
Karin Jönsson, Avfall Sverige
Natalie Svensson, Avfall Sverige
Innehåll: Karin Jönsson
Praktiska frågor: Pernilla Svensson
Sista anmälningsdag är den 7 maj.
Avfall Sverige äger rättigheterna till medlemsrådgivningen och ljud- och/eller bildupptagning får inte göras externt.
Önskar flera personer från samma organisation följa webbinariet så ska det antal som vill följa webbinariet anmäla sig.
Sändning kommer att ske via Zoom och en separat instruktion för anslutning kommer att skickas ut när det närmar sig.
Medlemsrådgivningen äger rum den 15 maj 2024 kl. 09.00–11.00.
Medlemsrådgivningen är gratis och bara tillgänglig för Avfall Sveriges medlemmar.
Senast uppdaterad - 2024-05-02